ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

معرفی کتاب روابط از دست رفته

شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۰۱ ب.ظ

روابط از دست رفته
علل اصلی افسردگی و اضطراب و راهکارهای غیرمنتظره
نوشته جوهن هری
ترجمه مهدی قراچه داغی
انتشارات پیکان

افسرگی از کجا می آید و ما چرا افسرده می شویم. آیا افسردگی ها ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی است؟ اگر چنین است پس چرا در اغلب موارد مصرف دارو نمی تواند مشکل افسردگی ما را حل و فصل نماید.

جوهن هری نویسنده ی کتاب، توضیح می دهد که از نوجوانی به افسرگی مبتلا بوده و دارو مصرف می کرده ولی این داروها به تنهایی نمی توانستند مشکل افسردگی او را بطور کامل کنترل کنند و باز هر از چندی هیولای افسرگی بیدار می شد و زندگی او را تیره و تار می کرد.

او احساس می کرد که پزشکان بیش از حد به عوامل شیمیایی افسردگی پافشاری می کنند و عوامل دیگری چون ژن ها، و روش زندگی را نادیده می گیرند.

از نظر او افسردگی علاوه بر عوامل شیمیایی و ژنتیک عوامل دیگری دارند که از آن جمله می توان به تنهایی، دوریداز کار معنادار، دوری از طبیعت، دیده شدن و ارزشمند بودن، از دست دادن هدف زندگی، ابهام بیش از حد آینده و... اشاره نمود.

او معاشرت دوستان و خانواده، وقت گذرانی در طبیعت، کار با معنا و ... را در کنار داروهای شیمیایی از عوامل غلبه بر افسردگی می داند که در فرایند درمان باید به آنها توجه نمود.

علی بندری در یکی از اپیزودهای پادکست بی پلاس به شکلی عالی به بررسی این کتاب پرداخته که شنیدن آن اپیزود پیش از خرید کتاب لازم و ضروری است.

نظرات (۱)

  • کریمه کریمی
  • ممنون از معرفی...ان شاألله مطالعه می کنم

    پاسخ:
    موفق باشید. علی بندری هم در پادکست بی پلاس یک معرفی صوتی از کتاب ارائه کرده که خیلی عالی است پیشنهاد می کنم که آن را هم گوش بدهید.