ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

درباره کتاب اضطراب منزلت

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۰۲ ب.ظ

🌺
پیرامون اضطراب منزلت

اضطراب منزلت
آلن دوباتن
زهرا باختری
انتشارات چترنگ
چاپ ششم

آنچه که تاکنون پیرامون آلن دوباتن و اندیشه هایش می دانم محصول انتشارات چترنگ است. 

پیش از این دو کتاب "جستارهایی درباره عشق" و "سیر عشق" را از همین ناشر خوانده بودم و اینک اقبالم بلند بود که کتاب "اضطراب منزلت" نیز به آن افزوده شد.

"اضطراب منزلت" از آن دست کتاب هایی است که با توجه به سبک زندگی و دغدغه های ما، مطالعه آن یک امری ضروری است. 

حتا به نظرم باید خلاصه ای از کتاب در مقطع دبیرستان تدریس شود تا نوجوانان از قبل مهارت لازم برای مواجه با چنین وضعیتی را کسب کرده باشند.

همه ما دارای دغدغه ای بنام منزلت هستیم که دوباتن به خوبی تشریح نموده و راهکارهایی را در کتاب برای آن ارائه نموده است.

دوباتن توضیح می دهد که شاید در قرون وسطی و پیش از آن، منرلت ریشه در توارث داشت و عموم مردم از آن بی بهره بودند و دغدغه ای پیرامون آن نداشتند اما با آغاز مدرنیسم و فروپاشی ارزش های مبتنی بر توارث، همه انسان ها در وضعیتی برابر با یکدیگر قرار گرفتند. 

این باعث شد که دغدغه ای بنام دغدغه ی منزلت در ما ایجاد شود و به اضطرابی بیانجامد که در عین بهبود وضعیت زندگی، همچنان ما را آزار دهد. 

این اضطراب ناشی از نگرانی ما از عقب افتادن از دیگرانی است که در وضعیت مشابهی با آن ها قرار داریم. 

چرا او توانست به مدیریت برسد و من یک کارمند معمولی هستم؟

چرا او توانست ثروتی دست و پا کند اما من فقط یک زندگی معمولی دارم؟

این سوال ها ما را در وضعیت شرم از بی عرضه گی و شکست قرار می دهد و اعتماد به نفس ما را نابود می کند. 

کتاب اضطراب منزلت توسط خانم زهرا باختری به بهترین شکل ممکن ترجمه شده و در اختیار خوانندگان این کتاب قرار گرفته است.

من شخصا در خواندن کتاب به هیچ مشکلی بر نخوردم و مهارت مترجم مرا بر آن داشت تا تصمیم بگیرم در اولین فرصت یک لایو با حضور ایشان در جهت معرفی وی و تجربه های مترجمی ایشان برگزار نمایم که به زودی پس از هماهنگی زمان برگزاری  این برنامه اطلاع رسانی خواهد شد.‌
#اضطراب_منزلت