ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

خلاصه کتاب فرمول برنامه ریزی-بخش پانزدهم

جمعه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰ ق.ظ

خلاصه کتاب فرمول برنامه ریزی 
نوشته دیمون زاهاریادس
بخش پانزدهم
خلاصه نویسی: سید حسن کاظمینی

توصیه شماره ۵ 
فهرست اهداف تان را به روزرسانی کنید.

ما در برابر اهداف خودمان سه کار باید انجام دهیم: 

اول اهداف مشخصی ایجاد کنیم.

اهداف، بیشتر اوقات مبهم هستند و بدون مشخص کردن، سنجش میزان پیشرفت یک فرد در دستیابی به آنها دشوار است.

دوم کار مهم دیگری که باید در قبال اهداف خود داشته باشیم این است که آنها را بنویسیم.
با این کار احتمال رها کردن اهداف و برنامه ها کاهش می یابد.

سومین کاری که در ثبال اهدافمان باید انجام دهیم مرور ماهیانه ی آنها است.

در انتهای هر ماه، مدت ۳۰ دقیقه برای پیگیری پیشرفت های خود اختصاص دهید. مجددا ارزیابی کنید که آیا اهدافتان تغییر کردهاند یا نه. اگر پی بردید که اهدافتان تغییر یافته است آنها را یادداشت کنید.

اهداف خود را به روزرسانی کنید. انجام این کار به اجرای درست سیستم برنامه ریزی شما کمک خواهد کرد.

توصیه ۶ 
بیش از حد درگیر روش‌شناسی نشوید.

آزمایش سیستم های مختلف برنامه ریزی خیلی مهم است. به هر حال ممکن است با توجه به کاری که می خواهیم انجام دهیم، با توجه به ویژگی های فردی که داریم چند نمونه از استراتژی‌های برنامه‌ریزی را آزموده و یکی را انتخاب کنیم یا برخی از آنها را درهم بیامیزیم.

این آزمودن استراتژی ها تنها راه پیدا کردن مکمل شیوه کاری شما می باشد. 

همچنین راه خوبی برای کشف تکنیک های منحصر به فردی است که بتواند وارد رویکرد خودتان کنید.

مدیریت زمان یک طرف تاریک نیز دارند به آسانی در آنها گرفتار می‌شود آنقدر روی روش‌هایی که شما به کمک به مدیریت در زمان ما ایجاد شده‌اند تمرکز می‌کند که شروع به تاثیرگذاری منفی روی به رهبری ما می کند.

هنگامی که آنقدر روش روش شناسی تمرکز می‌کند که برای شما تبدیل به اولویت می شود، خطر از دست دادن این اهداف به وجود می‌آید.

آنچنان غرق در روش شناسی نشوید که هدف اصلی برنامه ریزی فراموشتان شود.

توصیه شماره ۷ 
سیستمی را بسازید و دنبال کنید که برای شما کار می‌کنند. 

هیچ سیستم برنامه ریزی کاملی وجود ندارد. رویکردی که برای دیگران کار می‌کند ممکن است برای شما به خوبی کار نکنند.

اگرچه ستون‌های اصلی ساخت یک سیستم موثر -به عنوان مثال سررسیدها، مفاد، و چارچوب وظایف، و تفکیک وظایف فعلی و آینده- همیشه مهم اند، اما جنبه های دیگر می‌توانند با مابقی جابجا شده و سیستم شما را اصلاح کنند. 

 اگر جابجا کردن یا اصلاح آنها توانایی به انجام رساندن کارهای شما را بهبود می بخشد بهتر است این کار را انجام دهید.

توصیه ۸ 
ثبات داشته باشید.

سیستم برنامه ریزی شما تنها به اندازه ثبات شما در به کارگیری اصول بحث شده در این کتاب موثر خواهد بود.

ثبات کلید موفقیت در هر کاری است و اجرای یک سیستم مدیریت وظیفه موفقیت آمیز هم از این قاعده مستثنا نیست.

دانستن نحوه ی ایجاد برنامه های موثر یک چیز است و بکارگیری منظم و روزانه اصول هم چیز کاملاً متفاوتی می باشد.

دقت کنید زمانی که یک روز از انجام برنامه خود چشم پوشی می‌کنید، چشم پوشی کردن در روزهای آتی هم راحت‌تر می‌شود.

🔟+5️⃣ خلاصه کتاب فرمول برنامه ریزی

ادامه دارد...