ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

۳ ترفند جدی ذهن که می توانید برای جلوگیری از تنبلی استفاده کنید

نوشته دایمون زاهاریادس

ترجمه حسن کاظم زاده

 

من تقریباً هر روز سه کار انجام می دهم. این تاکتیک ها برای من بسیار مفید و موثر هستند مانند و اطمینان دارم که اگر شما هم آنها را امتحان کنید ، می توانند برای شما نیز مفید باشند. در ادامه به این سه تکنیک و ترفند می پردازیم:

یکم: محیط خود را تغییر دهید. من در دفتر خود در منزل مسکونی ام کارهای زیادی انجام می دهم. اما گاهی دچار مشکلی جدی و تاثیرگذار می شوم که روی میل و رغبت من برای کار کردن تاثیر می گذارد. آن مشکل این است که ، وقتی مدت طولانی در دفتر کارم هستم، دچار "تب کابین" می شوم و این بهره وری من را از بین می برد. تنبل می شوم و شروع به تعلل می کنم. آن وقت است که می دانم وقت آن رسیده که لپ تاپ خود را درون کوله پشتی بیندازم و به سمت استارباکس بروم. امتحان کنید

تغییر در محیط وضعیت را دگرگون خواهد کرد. اگر در خانه کار می کنید و احساس تنبلی می کنید ، به اتاق دیگری بروید. یا کارهایتان را به ایوان یا پاسیوی خود ببرید. یا لپ تاپ، کتاب و مدارک خود را به کتابخانه یا کافی شاپ محل خود ببرید. محیط اطراف خود را تغییر دهید. اگر در یک دفتر کار می کنید ، گزینه های کمتری خواهید داشت. اما شاید بتوانید در یک اتاقک خالی یا اتاق کنفرانس جا به جا شوید. تغییراتی این چنین، ممکن است شما را به کار تحریک کند.

 

دوم: مشکلاتی را که نگرانتان می کند و یا انگیزه ی شما را کاهش می دهد یادداشت کنید. کاملا طبیعی به نظر می رسد که بسیاری از ما وقتی با شرایط چالش برانگیزی روبرو می شویم تنبل می کنیم. اما واقعیت این است مشکلاتی که ما را به زحمت می اندازند تقریباً همیشه کمتر از آن چیزی است که در ذهن ما به نظر می رسند.

 

بنابراین باید آنها را یادداشت کنید. من شرط می بندم که وقتی آنها را روی کاغذ بنویسید کمتر ترسناک به نظر خواهند رسید. در نتیجه ی یادداشت کردن مشکلات ، شما تمایل کمتری برای به تعویق انداختن آنها خواهید داشت و اشتیاق شما برای اقدام و حل آن مشکلات بیشتر خواهد شد.

 

سوم: متعهد شوید که پنج دقیقه کار کنید. نگران نباشید که انجام کاری که از آن می ترسید دو ساعت طول می کشد فقط مصمم باشید پنج دقیقه آن کار را انجام دهید. به خود بگویید که بعد از پنج دقیقه می توانید متوقف شوید. اما باید بدانید که احتمال این وجود دارد که بعد از گذشت پنج دقیقه به کار خود ادامه دهید. چرا؟

 

چون سخت ترین قسمت شروع کردن آن است. هنگامی که شروع می کنید ، شتاب بیشتری می گیرید و ادامه کار راحت تر خواهد شد. در اینجا لازم است تا یک تجربه شخصی را برای شما بازگو نمایم: من، هر زمان که شروع به نوشتن کتاب جدیدی می کنم ، در صفحه ی خالی نرم افزار word بیهوده و بی جهت بارها کلیک می کنم. اعتراف می کنم که نوشتن برایم دلهره آور است. به همین خاطر به خودم می گویم فقط باید پنج دقیقه بنویسم و ​​سپس می توانم متوقف شوم. این حدود ۱۰۰ کلمه است. حدس بزنید چه اتفاقی می افتد؟ بعد از پنج دقیقه که آمد و رفت ، من به نوشتن ادامه می دهم ، که اغلب از مرز ۱۰۰۰ کلمه هم عبور می کنم. در واقع شروع کار سخت ترین قسمت آن است. برای امروز کافی است و اینها سه ترفند ساده برای جلوگیری از تنبلی است که می توانید در زندگی روزمره استفاده کنید. پایبندی به آنها، به شما نشان خواهد داد که چگونه هرکدام روی تمایل شما برای بالا زدن آستین ها و کار کردن تأثیر می گذارد.

پایان

نظرات (۱)

  • محمدرضا عاشوری
  • نوشتن درگیری های ذهنی خیلی میتونه به آدم کمک کنه