ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

همه با تعویق می جنگند
دیمون زاهاریادس 
ترجمه سید حسن کاظم زاده 
بخش سوم

میانبر شماره ۶: 
از قانون پارکینسون استفاده کنید

 در سال ۱۹۵۵ اکونومیست مقاله ای از سیریل نورثکات پارکینسون را منتشر کرد که در آن نوشته بود: "کار به گونه ای پیش می رود که زمان در نظر گرفته برای تکمیل آن کار را استفاده کند." یا به زبان ساده تر، انجام یک کار به اندازه ی ضرب العجل تعیین شده برای آن طول خواهد کشید.

اما این امر با بهره وری سازگار نیست. و ما باید مقدار زمانی که یک کار خاص برای انجام شدن نیاز دارد را کنترل کنیم.

دوران دبیرستان خود را به یاد بیاورید که معلم به شما چهار هفته فرصت داده بود که گزارش کاری خود را تکمیل کنید.

یادتان می آید که چگونه تا چند روز قبل از موعد مقرر، کار را به تعویق می انداختید؟

 شما بالاخره آن کار را انجام دادید اما به ۴ هفته نیازی نداشتید. شما برای آن کار فقط به چند روز احتیاج داشتید.

این قانون همان قانون پارکینسون است.

 چگونه می توان از قانون پارکینسون برای غلبه بر تعلل استفاده کرد؟ 

یکی از دلایلی که ما کارها را کنار گذاشته ایم این است که وظیفه مورد نظر را چنان عظیم می دانیم که نمی دانیم از کجا شروع کنیم.

این همان چیزی است که میانبر شماره یک و چهار سعی در برطرف کردن آن داشتند.

 هنگامی که کار را به قطعات کوچکتر تقسیم می کنید، قانون پارکینسون را اعمال کنید تا حداکثر مهلت برای آنها تعیین شود.

 در میانبر شماره ۴ از مثال نوشتن رمان استفاده کردیم. ما برای نوشتن، رمان را به  فصلها یا بخشهای مختلف تقسیم کردیم. 

این امر باعث شده تا کار ترسناک نوشتن رمان عملی تر به نظر برسد.

 با انجام این کار، برای هر فصل یا بخش مهلت تعیین کنید. 

به جای آنکه نوشتن یک بخش را منوط به اتمام بخش قبلی کنید، متعهد شوید که آن را در مدت زمانی خاص - مثلاً دو ساعت - تکمیل کنید.

 هنگامی که من شروع به استفاده از این میانبر کردم، بهره‌وری من بالا گرفت پس شما هم مطمئن باشید که اگر از قانون پارکینسون استفاده کنید موفق خواهید شد تا کارها را به پایان برسانید.

میانبر شماره ۷: 
کارهای غیرضروری را کنار بگذارید

 هر فرآیند از دو نوع فعالیت تشکیل شده است: کارهای اساسی و کارهای غیر ضروری.  

در حالت ایده آل، می خواهید دومی را کاملاً از بین ببرید. به این ترتیب، می توانید روی اولی تمرکز کنید و سریعتر آنها را کامل کنید.

 کارهای غیرضروری پروژه ها را فشل می کند. آنها با بلعیدن زمانی که می توانند برای انجام کارهای مهم تر استفاده شوند، پروژه را به تعویق می اندازند.

 بگذارید یک نمونه شخصی به شما بدهم ...

 اخیراً مک بوک ایر خریداری کردم.  همانطور که عادت دارم، پیش از آنکه آن را بخرم، در مورد کله پاچه آن تحقیق کردم.

با اینکه یک کاربر ویندوز حرفه ای در کل زندگی خود بودم، اما در اکوسیستم Mac تازه کار بودم. 

عدم آشنایی من به یک احساس ناراحتی تبدیل شده است.  بنابراین ، من شروع به انجام برخی تحقیقات کردم.  

در اینجا برخی از مواردی که جستجو کردم این موارد بود:
🔲 بهترین راهها برای حفظ عمر باتری
🔲 کدام پردازنده برای سیستم
عامل Mac بهترین رتبه بندی را دارد.
🔲 نحوه تمیز نگه داشتن صفحه نمایش
🔲 نحوه استفاده از Finder برای سازماندهی پرونده ها و پوشه ها
🔲 چه نوع فعالیتهایی سیستم عامل Mac را کند می کند
🔲 کدام هارد اکسترنال بهترین مورد برای مک بوک است
🔲 نحوه استفاده از Spotlight
🔲 نحوه استفاده از ماشین Time
🔲 نحوه استفاده از AirDrop
🔲 نحوه پخش موسیقی در خارج از iTunes
 
شما ممکن است با خود فکر کنید ، "دیمون ، چرا روی مسائل بیهوده وقت می گذاریییییییییییییییی"
دقیقا،  من در یک حلقه تحقیق گرفتار شدم و زمان زیادی را صرف موارد غیر ضروری کردم.

 در اینجا توصیه من است ...

 پروژه مورد نیاز خود را به قطعات کوچک خرد کنید. آنگاه، تک تک قطعات را مرور نموده و از مواردی که ضروری نیستند صرفنظر کنید.

 این یک راه عالی برای ساده کردن گردش کار و تکمیل پروژه در زمان کمتر است.
ادامه دارد...