ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

همه با تعویق می جنگند
دیمون زاهاریادس 
ترجمه سید حسن کاظم زاده 
بخش چهارم و پایانی

 

میانبر شماره ۸: 
به خود یادآوری کنید که در حال انتخاب هستید. این یکی از ساده ترین میانبرهاست.

 خیلی اوقات، احساس می کنیم جریان کارمان کنترل نمی شود. 

این احساس گاهی اوقات از مهلت هایی که دیگران به ما تحمیل می کنند سرچشمه می گیرد.

همچنین می تواند ناشی از استرس بخاطر همراه داشتن لیستی بلند بالا برای انجام کارها باشد.

 مفید است به خود یادآوری کنید که شما کنترل کننده هستید.

شما تصمیم می گیرید در مورد اقدام کردن یا اقدام نکردن.

شما تصمیم می گیرید که آیا روی وظیفه مورد نظر کار کنید یا خیر.

 لازم نیست کاری را که نمی خواهید انجام دهید.  

این بدان معناست که شما کسی هستید که قسمتی از گردش کار را به دست می آورد.

 شما می دانید که من عاشق نمونه ها هستم ، بنابراین در اینجا یکی از آنها را برایتان بیان می کنم ...

 فرض کنید شما یک طراح وب هستید. به چند دلیل، شما تکمیل چارچوب سایت مشتری را غیرفعال می کنید.

 مهلتی دارید که بالای سرتان آویزان است.  اما این مهلت به این معنی نیست که شما باید تحویل دهید. این بدان معنی است که مشتری شما از شما انتظار تحویل را دارد.  انتخاب اینکه در واقع چارچوب را به پایان برسانید تنها بر عهده ی شماست.  هیچ کس شما را مجبور به انجام کاری نمی کند.

 قرار دادن پروژه خود در این چشم انداز باید شما را وادار کند که آستین های خود را بالا زده و به آن عمل کنید. 

این مساله قطعاً برای من کار می کند. تصور ساده اینکه من کسی هستم که کنترل داشته باشم، و من کسی هستم که تصمیم می گیرم کار کنم یا کار نکنم، چیزی است که  می تواند جلوی تعویق را بگیرد.

میانبر پاداش: 
از تکنیک Pomodoro استفاده کنید.

 این یکی از میانبرهای مورد علاقه من است. در واقع، من آن را بسیار دوست دارم و یک کتاب کامل درباره آن نوشتم که تمام جزئیات نحوه استفاده از آن در گردش کاری روزانه شما را آموزش می دهد.  

این کتاب با عنوان "روش کوتاه کردن زمان: یک برنامه اقدام 10 مرحله ای برای افزایش بهره وری شما" منتشر شده است.

 در اینجا نحوه عملکرد تکنیک Pomodoro در ابتدایی ترین سطح خود آورده شده است ...

 25 دقیقه کار کنید ، سپس 5 دقیقه استراحت کنید

 25 دقیقه کار کنید ، سپس 5 دقیقه استراحت کنید

 25 دقیقه کار کنید ، سپس 5 دقیقه استراحت کنید

 25 دقیقه کار کنید ، سپس 15 دقیقه استراحت کنید

 ایده این است که هر کسی می تواند 25 دقیقه خود را به یک کار اختصاص دهد و فرقی هم نمی کند که آن کار آسان یا دشوار، ساده یا پیچیده باشد. هر کاری که باشد شما می توانید ۲۵ دقیقه بدون مردن کار کنید.

 تکنیک Pomodoro یک سیستم بسیار مؤثر برای غلبه بر تعلل است.  

این تکنیک حواس پرتی را از بین می برد و به شما اجازه می دهد تا روی کار مورد نظر تمرکز کنید.

 همراه با میانبرهای دیگری که در بالا توضیح دادم، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید پروژه ای را به پایان نرسانید.

کاری که من می خواهم همین حالا انجام بدهید:
🔲 لیست کارهای خود را مرور کنید.
🔲 پروژه ای را که به تأخیر انداخته اید، شناسایی کنید.
🔲 آن پروژه را انجام دهید و ۸ میانبری را که به شما گفته ام، اعمال کنید.

سپس از تکنیک Pomodoro برای تمرکز تلاش خود و به پایان رساندن پروژه استفاده کنید.

پایان