ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

معرفی رمان فیل در اتاق

چهارشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۳۶ ب.ظ


دختری با دغدغه ی صلح جهانی
فیلی در اتاق
مریم نفیسی راد
انتشارات پایتخت 

فیلی در اتاق استعاره ای است بر نادیده گرفته شدن امری واضح و اشکار است.  مثل اینکه بخواهی توی روز روشن وجود خورشید را نادیده بگیری یا انکار کنی. 

رمان فیل در اتاق، داستانی بلندی است که بر اساس جریان سیال ذهن نوشته شده است و رمان در سیر شکل گیری خود میان حال و گذشته در رفت و آمد است. 

نویسنده رمان خانم مریم نفیسی راد مترجم چیره دستی است که پیش از این هنرنمایی او را در ترجمه رمان آدم های معمولی سالی رونی مشاهده کرده بودم.  

او این بار از ترجمه عبور نموده و رمانی جذاب و پر حجم را روایت کرده که به دلیل تنوع موضوعات من نام "رمانی برای همه چیز و همه کس" را بر آن نهاده ام. 

رمان از روایت قتل و انتقام جویی آغاز و به روابط و مناسبات غیر اخلاقی شرکت های تولید دارو در جهان می رسد که به جز جیب خود و سهامداران به چیز دیگری فکر نمی کنند 

رمان فیلی در اتاق رمانی علمی تخیلی است که شخصیت اول آن دختری به نام ماریا تریبیانی یا مریم رادمهر است. 

در این داستان از پروژه های فوق محرمانه ای سخن گفته می‌شود که تنها هفت تن از سران جهان از آن خبر دارند و از اقدامات شرکت شیمیایی پرده برداری می شود  که با تولید سلاح‌های بیولوژیک سعی دارد تا جنگ جهانی سوم را راه‌اندازی کند. 

نویسنده در این رمان از علوم فلسفی، روانشناسی مدرن، فیزیک کوانتوم، مدیریت، هوش مصنوعی، نانو روبات ها و انجماد زیستی استفاده کرده که باعث جذابیت دو چندان شدن آن  شده است.