ناسوت

تنها راه تحمل هستی این است که در ادبیات غرقه شوی، همچنان که در عیشی مدام. گوستاو فلوبر

ناسوت

تنها راه تحمل هستی این است که در ادبیات غرقه شوی، همچنان که در عیشی مدام. گوستاو فلوبر

ناسوت

روزگار یقین به سر آمده، آری، هزاره ما هزاره تردید است

آخرین نظرات
  • ۵ دی ۹۵، ۲۱:۳۵ - ♥ محجبه ♥
    قشنگه
  • ۱۱ شهریور ۹۵، ۱۳:۲۸ - دخترمهتاب ...
    احسنتم
  • ۳۱ مرداد ۹۵، ۱۴:۴۷ - 💕 پسر خوب 💕
    ...
  • ۱۵ مرداد ۹۵، ۱۹:۰۱ - ♥ محجبه ♥
    قشنگه

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

کارلو ماریا مارتینی"در وجود همه ی ما چیزی از مذهبی ها نهفته است و هم چیزی از غیر مذهبی ها وجود دارد..."

این نوشتار، با کمال احترام و فروتنی تقدیم می شود به "یحیا مسعودی نژاد" که خلاف آمد روزگار ماست.

سید حسن کاظم زاده

برخی از کتاب ها، نشری محدود و مخاطبانی کم شمار دارند. گاهی شانس می آوری که یکی از مخاطبان آنها باشی. مکاتبات اکو-مارتینی سالها پیش منتشر شد و من، آنرا در همان روزهای نخست انتشار تهیه و مطالعه کردم. اما این کتاب، از جمله کتاب هایی است که به خواندنش در طول همه ی این چهارده سالی که منتشر شده مداومت داشتم.

مگر این کتاب چه حرفی برای گفتن داشت که توانسته تا این حد مرا به وجد آوَرَد و مرا بر آن دارد که هر از چند گاهی و به تناسب زمان و مکانی که احاطه ام نموده و بر تاثیر می گذارد و جهانی که ذهن مرا درگیر خود ساخته و همچنین به تناسب پرسش ها، خواست ها و توقعات و ... بدان مراجعه نموده و از آن بهره گیرم.

  • سید حسن کاظم زاده(کمیرچی)

من اینجایم

من اینجایم، همین جا روی سنگی سرد

کنار خوشه های زرد گندم زارها هستم

نشسته در کنارم مرغ دریایی

نوازش می کند روی مرا بادی زمستانه

من اینجایم

همین جایم همین جا در کنار ساحل دریا

تو اما در کجایی ای رفیق روزهای سرد پاییزی

***

من اینجایم

همین جا در کنار خانه ات، در پارک

و بی آنکه بدانی تو

نگاهت می کنم آرام

و از اندوه چشمان پر از اشکت

که هر آدینه بارانی است

سرشکم تا ابد جاری است

من اینجایم کنار تو

تو اما در کجایی ای رفیق روزهای سرد پاییزی

***

من اینجایم

همین جا لابلای شاخه های باغ

و شعری زیر لب می خوانم اینجا من

و غرقم در گذشته، در غروبی سرد

که سرما خورده بودی سخت

من اینجایم

سر کوچه، کنار پارک

تو اما در کجایی ای رفیق روزهای سرد پاییزی

***

من اینجایم

همین جا در کنار پله کان هایم

همان جایی که ...

به روی نیمکت تنها نشستم باز

همانجایی که می خواندی برایم شعر های مهد کودک را

من اینجایم

من اینجایم کنار خاطرات تو

تو اما در کجایی ای رفیق روزهای سرد پاییزی

***

آه ...

طنین نام زیبایت

میان خاطراتم هست

همین جا زیر بارانم

ببین این ناودان ها را که می گریند

به حال و روز من امروز

من اینجایم

همین جا در کنار رود هایی که پر از آب اند

و می پرسند از من حال و روزت را

***

من اینجایم

همین نزدیک ها هستم

سر کوچه، کنار پارک

و با دریای اشک خویش

میان جاده های یاس و نومیدی

تو را در شعرهایم می سرایم باز

***

آه...

رفیق روزهای سرد پاییزی

دلم تعطیل تعطیل است

پس از تو قفل کردم خانه ی دل را

به روی عالم و آدم

کسی بعد از تو لبخندی زمن در خاطراتش نیست

و من انبوهه ای از غصه را با خویشتن دارم

من اینجایم

تو اما در کجایی ای رفیق روزهای سرد پائیزی...

  • سید حسن کاظم زاده(کمیرچی)

این ها، بخش های قابل انتشار یکی از مکاتبات من در شبکه اجتماعی واتس آپ است.

سید حسن کاظم زاده

... تو انگار چیزی رو که من میگم نمی گیری؟

زبان فارسی اینجوریه. می دونی چرا؟ چون زبان گفتاره نه زبان نوشتار

زبان فارسی میگن شیرینه که؟

بله شیرینه. ولی زبان گفتاره و در زبان های گفتار متکلم و مخاطب باید رو در روی هم باشند و همدیگر رو ببینن. تا با کمک زبان بدن منظورهاشون رو به همدیگه منتقل کنند.

اینم یه حرفیه و من بهش فکر نکرده بودم.

هیچ معنایی در زبان فارسی قابل انتقال به غیر نیست. در واقع در این زبان شلخته و بی در و پیکر، نوشتن ابهام زاست و به ویژه نوشتن در شبکه های اجتماعی بیش از حد باعث ابهام می شه. و ابهام هم موجب دو چیز می شه: اختلاف و اضطراب

  • سید حسن کاظم زاده(کمیرچی)

این مقاله بااین قصد تهیه شده تا فروشندگان تلفن همراه بتوانند راهنمای خوبی برای خریداران باشند. لازمه این کار علاوه بر نیاز سنجی دقیق مشتری، شناخت دقیق و کافی از گوشی های تلفن همراه می باشد.

سید حسن کاظم زاده

تعصب فروشنده قاتل یک معامله منصفانه

هیچ وقت به عنوان فروشنده نسبت به یک گوشی تعصب نشان ندهید چرا که تعصب مثبت یا منفی نسبت به یک گوشی تلفن همراه برای یک فروشنده، برای معاملات مانند سمی مهلک است. چرا که  ممکن است خریدار تجربه قبلی تلخ و شیرینی نسبت به گوشی مورد تائید یا مورد انتقاد شما داشته باشد. این تضاد میان تجربه خود وی و گفتار شما ممکن است او را دچار تعارض و حتا جبهه گیری در برابر شما نماید شما باید بدون تعصب نسبت به یک برند خوبی ها و ضعف های گوش ها را برای خریدار تشریح نمائید و چند مدل از چند برند را متناسب با اطلاعاتی که از نیازهای خریدار به دست می آورید به او پیشنهاد کنید. فروشندگان باید در ابتدای کار خریدار را در انتخاب نوع برند مورد نظر آزاد بگذارید. فروشنده خوب کسی است که بتواند در جریان مذاکره خریدار را به سمتی که خود می خواهد و منافع خریدار ناآگاه را تامین می نماید سوق دهد. همچنین به دلیل اطلاعات پایین عموم خریداران از قابلیت های گوشی های تلفن همراه، خریدار گمان کند که شما با پیشنهاد مدلی خاص درصدد فریب یا گمراه کردن او هستید. شما به عنوان یک فروشنده ابتدا باید اعتماد خریدار را به دست آورده باشید و آنگاه نسبت به پیشنهاد یک محصول برای خریدار اقدام کنید.

  • سید حسن کاظم زاده(کمیرچی)

"این ها، بخش های قابل انتشاری از مکاتبات من هستند در واتس آپ"

سید حسن کاظم زاده

اما به نظر من، در دوران گذار هم که باشیم باید ظرفیت نشون بدیم

منظورت از ظرفیت چیه دقیق بگو. چیزهاییه که ما رو در ذهنمون به جنگیدن وا میداره؟!!! این ها صرفا ارزش ابزاری دارند نه ارزش غایی.

اینکه ظرفیت چیه رو چرا همیشه من باید تعریف کنم من که به مرگ معنا در واژگان باور دارم. ما واژگان خلق شده توسط طبقه حاکمه که توسط دستگاه تبلیغاتی اش به خورد ما داده می شه رو می پذیریم و می بلعیم. بی آنکه یک بار به معناهای مندرج در آن فکر کنیم.

یعنی جامعه به سمت و سویی بره که ما نباید بریم سنگ روی سنگ بند نمی شه.

مگر در جوامعی که روی ارزش ها و هنجارهاشون بازاندیشی کردند سنگ روی سنگ بند نیست؟!

  • سید حسن کاظم زاده(کمیرچی)

"این ها، بخش های قابل انتشاری از مکاتبات من هستند در واتس آپ"

سید حسن کاظم زاده

... امروز رفته بود آندوسکوپی. دیشب گفتم نرو هیچی نیست.

خوب نتیجه اش رو کی میدن.

هیچی نیست.دکتر گفته که هیچی نیست. آندوسکوپی آدم رو زخمی و اوراق می کنه من خودم تجربه اش رو دارم. با اینکه بهش گفتم نرو رفت و 350000 تومان هم هزینه کرد و نتیجه ای هم نگرفت. عیبی نداره باز خدا رو شکر که خیالش راحت شد ولی میگه کمی درد گلو دارم.

می بینی تو خودتم رفتی دکتر اونم چند بار و آخرش یک اکو کاردیوگرافی از قلبت گرفتن و گفتن چیزیت نیست. این دردها ریشه در توهمات ما داره و محصول ترس های ماست.

اونم باید تغذیه و اعصابش رو بهتر کنه و این کاملا طبیعیه. نقطه ضعف شما توی شکمتونه باید خورد و نگران نبود. و برای تسلط بر نگرانی راه های مختلفی هست از جمله ورزش و موسیقی و مطالعه و استفاده از دانش تکنولوژی فکر و بعدش هم از همه مهمتر قرصه.

  • سید حسن کاظم زاده(کمیرچی)

 1. من برای پاسارگاد، قبر کورش و هر چیز دیگری که ممکن است به تقابل دولت-ملت در ایران بیانجامد اهمیت می دهم. اما از منظری دیگر، سد سیوند یا گتوند را، از آنجا که به کشاورزان منطقه اجازه ادامه بقاء و حیات می دهد، بر مقبره ای که استخوانهای میّتش، قرنها پیش، توسط جویندگان گنج به غارت رفته ترجیح می دهم.

تمامی آنچه که کورش را در نظرمان بزرگ نموده، کتیبه ی استوانه ای شکل، درب و داغون و رنگ و رو رفته ای است که حامل یکی از آخرین پیامهای این فاتح بزرگ است.

برای اینکه بدانیم این شاهنشاه محترم، چقدر به آنچه گفته پایبند است کافی است که این پیام را در کنار لشگرکشی های بی حد و مرز این بزرگمرد تاریخ بگذاریم تا دریابیم که این بابا برای ملل دیگر همان نقشی را ایفاء نمود که چنگیز خان در به در شده برای ما ایفاء کرد. درست مثل جورج بوش صغیر که در ظاهر دم از آزادی بیان، حقوق بشر و دموکراسی و مبارزه با تروریسم می زند ولی در عمل آب به آسیاب حکومتهای خودکامه عرب و غیر عرب می ریخت و به بهانه های واهی، تا می تواند جنگ و دعوا به راه می انداخت.

  • سید حسن کاظم زاده(کمیرچی)

این مقاله بااین قصد تهیه شده تا فروشندگان تلفن همراه بتوانند راهنمای خوبی برای خریداران باشند. لازمه این کار علاوه بر نیاز سنجی دقیق مشتری، شناخت دقیق و کافی از گوشی های تلفن همراه می باشد.

سید حسن کاظم زاده

نیاز سنجی چیست؟

از نظر من نیاز و نیاز سنجی یکی از اصلی ترین و مهمترین پارامترها در خرید و فروش گوشی های تلفن همراه است. بسیاری از خریداران به دلیل آنکه در هنگام مراجعه به دفاتر فروش تلفن همراه، به خوبی نیاز سنجی نمی شوند یا از خرید در فروشگاه شما منصرف شده و یا چیزی را می خرند که چند روز بعد از خرید، آنها را پشیمان می کند. باید دانست که هر مشتری یک مشتری است و تفاوتی نمی کند از نظر ریالی چقدر از شما خرید می کند. چون اگر یک مشتری امروز یک گوشی 56000 تومانی خرید کند ممکن است فردا برای همسر و فرزندانش گوشی هایی با قیمت یک ملیون و ششصد هزار تومان به بالا خرید نماید. لذا توجه به خواسته ی مشتری و نیاز سنجی دقیق او، می تواند زمینه رضایت و تداوم مراجعه به مرکز فروش شما را مهیا سازد.

  • سید حسن کاظم زاده(کمیرچی)

این ها را بر حاشیه ی کتاب "عقلانیت و معنویت" نوشته ام و اینک به این شکل منتشر می شوند.

* مخالفان فلسفه ی اسلامی دو گروه اند:اسلام ستیزانی که از دین بیزارند و می پرسند که مگر اسلام فلسفه هم دارد؟!!! و متعصبینی که معتقدند که اسلام همان است که از طریق وحی نازل شده و ما فلسفه ی اسلامی نداریم و تمامی فلسفه را ترّهاتی یونانی می پندارند. گروه نخست اسلام را دست کم می گیرد و آن را دارای شانی فلسفی نمی دانند. و دومی با برابر نهادن فلسفه و وحی، فلسفه را راه و روشی انحرافی دانسته و اسلام را از آن مبرّا می داند.

* بر اساس نظر دکتر دینانی، فلسفه اسلامی فلسفه ای برآمده از متن دین و آموزه های وحیانی نیست ولی وحی یکی از موضوعات آن است. فلسفه ابزاری است که در جهان اسلام به کار گرفته می شود و تمدن اسلامی لبریز بود از مفاهیمی دینی. این گونه مفاهیم دینی و فلسفی، در یکدیگر ممزوج شده و فلسفه اسلامی را شکل داده اند.

  • سید حسن کاظم زاده(کمیرچی)

این مقاله بااین قصد تهیه شده تا فروشندگان تلفن همراه بتوانند راهنمای خوبی برای خریداران باشند. لازمه این کار علاوه بر نیاز سنجی دقیق مشتری، شناخت دقیق و کافی از گوشی های تلفن همراه می باشد.

سید حسن کاظم زاده

ضرورت تلفن همراه، به عنوان وسیله ای ارتباطی در زندگی

ارتباط یکی از اصلی ترین ارکان وجودی ماست. ما انسان ها اگر به ذات هم اجتماعی باشیم ناگزیر به زندگی اجتماعی هستیم. شرکت در شکار و ضرورت زندگی اجتماعی به قصد دفاع از خود در برابر دیگران، به ویژه درندگان، ما را در کنار یکدیگر قرار داد. با پیچیده شدن روابط کار، قبایل بزرگ و کوچک، روستاها و شهرها شکل گرفتند و در نهایت کشورها تاسیس شدند. از همان ابتدای کار انسان به جهت همین زندگی جمعی نیاز به وسایل ارتباطی داشت تا بتوان مقصود و منظور خود را به همراهان خود یا اجتماعات انسانی دیگر تفهیم نماید.

لذا ما انسان ها ابتدا اصداتی را برای ارتباط با دیگرانخلق کردیم و هر چه پیش رفتیم این اصوات به با قراردادهایی نانوشته به زبان های ساده و پیچیده تری برای بسط و گسترش روابط کلامی میان انسان ها تبدیل شد.

در کنار زبان، علایمی مانند دود آتش، سوت و موسیقی (انواع نوای شیپور در پادگان ها برای بیدار باش، جمع شدن و اعلام حمله و ...)، و در نهایت خط و علایم نوشتاری را قرارداد شدند.

اما ابزارهای ارتباطی انسان ها در اینجا متوقف نشد انسان ها پا را فراتر نهادند و با اختراع پست، تلفن و تلگراف رادیو و تلویزیون و ... سطح زندگی خود را ارتقاء دادند.

اما فراتر از همه این ابزارهای ارتباطی، موبایل و اینترنت بود. این دو اختراع مهم، به یکباره ما را به عصری جدید و جهانی نو پرتاب نمود و در اندک مدتی از ابزارهایی لوکس، به مهمترین لوازم زندگی تبدیل شدند.

امروز می توان تصور نمود که زندگی بدون یخچال، یا تلویزیون و هر چیز دیگری جریان یابد اما تصور زندگی منهای موبایل و اینترنت تقریبا ناممکن است.

مهمتر از اختراع موبایل و اینترنت، ادغام این دو اختراع بزرگ بشری با یکدیگر بود. موبایل ها اکنون با تبدیل شدن به ابزار بهره مندی از ارتباطات اینترنتی به ابزاری برای عکاسی و فیلمبرداری، مسیر یابی و شنیدن موسیقی و مشاهده فیلم و برنامه های تلویزیونی، یادآور برنامه های روزانه، کنسول بازی های رایانه ای و مراقب همیشگی سلامت انسانها تبدیل شده اند.

حال چشمان خود را ببندیم سعی کنیم جهانی را تصور کنیم که در آن از موبایل های هوشمند و اینترنت خبری نیست. باور کنید که تصورش هم برای ما وحشتناک است.

تلفن همراه، چنان با زندگی ما عجین شده که دیگر قادر نیستیم حتا دوران پیشامویایل را به یاد بیاوریم. این وسیله که راهی دراز از ابزاری ساده تا تبدیل شدن به وسیله ای لوکس را پیموده یکی از اصلی ترین نیازهای زندگی روزمره ماست و به طور تقریبی هر یک از ما حداقل یک تماس در روز را دریافت و یا با یک نفر تماس می گیریم. اما این کمترین کاری است که با یک موبایل می توان انجام داد. تلفن های همراه به مرور به دستیاران شخصی ما تبدیل شده اند و با امکانات وسیعی که در اختیار ما گذاشته اند شکل نوینی به زندگی ما و کیفیت آن بخشیده اند.

ما از طریق موبایل تماس می گیریم، پیامک ارسال می کنیم، به اینترنت متصل می شویم، حساب گوگلی خود را فعال می کنیم، در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنیم، مسیر یابی می کنیم، عکس و فیلم تهیه می کنیم، برنامه های خود را تنظیم می کنیم و با دستیار صوتی خود مشورت می کنیم ولی بشر به این ها بسنده نخواهد کرد. شاید در آینده ای نه چندان دور هر یک از ما یک موبایل باشیم.

مهمترین پارمترها در انتخاب گوشی تلفن همراه

در انتخاب و خرید یک گوشی تلفن همراه پارمترهای بسیاری ممکن است دخیل باشد اما عمده ترین و تاثیر گذارترین پارامترها - حداقل در کشور ما- عبارتند از: بودجه، سلیقه و نیاز

بودجه:

در کشورما، بودجه یکی از پارامترهای اصلی و اساسی در هر خریدی هستند. مردم ایران ملتی هستند استعلایی و همواره به دنبال بهترین و آخرین هستند مگر اینکه بودجه آنها با محصول مورد نظر سازگاری نداشته باشد. در این صورت نیز آنها با تعریف از کیفیت محصول خریداری درصدد خواهند بود تا به بستگان و دوستان این فکر را القاء نمایند که آنچه خریده اند علی رقم قیمت پایین یکی از بهترین کالاهای موجحود در بازار است.

با این حال، عده ای نیز با ارایه چک، گرفتن وام از قرض الحسنه ها و خرید های اقساطی این محدودیت را دور می زنند و کالای مورد نظر خود را خریداری می کنند.

سلیقه:

سلیقه(علاقه) یکی دیگر از مهمترین عوامل خرید در بین ایرانی ها است چرا که چشم و هم چشمی و تبلیغات پر سر و صدای تلویزیونی در میان ما ایرانی ها نقشی اساسی را ایفاء می نماید. گاه ما به یک گوشی ساده با قیمتی اندک در حدود یکصد تا دویست هزار تومان نیاز داریم اما موقعیت خانوادگی و تمکن مالی و حتا محل اشتغال و نگاه بستگان و دوستان و همکاران ما وادار می کند تا از برندی معروف با قیمتی گزاف استفاده کنیم چون تلفن همراه دیگر در ایران به ابزار تشخص تبدیل شده است.

نیاز:

نیاز مهمترین پارامتر انتخاب کالا در جهان است. اکثریت مردم در اقصای نقاط جهان بی توجه به سلیقه و نگاه دیگران همین نکته را در خرید هایشان مد نظر قرار می دهند اما در ایران به دلیل محدودیت هایی چون بودجه و ... نسبت بدان بی توجهی می شود. این بی توجهی ریشه در ناآگاهی ما دارد و وقتی سلیقه و تبلیغات پر هیاهو و جنجالی برای خرید یا فروش، نقش برجسته تری ایفاء کند نیاز در پس پرده می رود. و از سوی خریدار و فروشنده به یک میزان نسبت بدان بی توجهی می گردد.

ادامه دارد...

  • سید حسن کاظم زاده(کمیرچی)