ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

خلاصه کتاب نیروی جذبه-بخش دوم

چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۵۰ ب.ظ

خلاصه کتاب نیروی جذبه
نویسندگان: برایان تریسی و ران آردن
مترجم: زهرا صابر نسب
انتشازات پدیده ی دانش
خلاصه نویسی از: سید حسن کاظم زاده(کاظمینی)
بخش دوم

 

در بخش نخست بصورت تیتروار به پنج راه جذاب بودن اشاره نمودیم. در این بخش این پنج راه را مورد موشکافی بیشتری قرار خواهیم داد.

اول: مورد پذیرش واقع شدن

این بدان معنا است که باید نشان دهید که شما بی هیچ قید و شرطی آنها را قبول دارید و از آنها انتقاد نمی‌کنید و یا از آنها ایراد نمی گیرید. انگار که آن‌ها شاهکار یا معجزه طبیعت هستند این نقطه شروع جذاب بودن است.

زمانی که در هنگام نگاه کردن به مردم، با شادمانی لبخند می زنید اعتماد به نفس آنها به طور خودکار افزایش پیدا می‌کند و درباره خودشان احساس خوبی پیدا می‌کنند. آنها متوجه می شوند که مهم و ارزشمند هستند و کسی را که این احساس را در آنها ایجاد کرده دوست خواهند داشت. 

دوم: مورد قدردانی قرار گرفتن 

هر زمان که شما احساس قدردانی را برای هر کار کوچک و بزرگی که دیگران انجام دادند ابراز می‌کنید اعتماد به نفس آنها افزایش می یافته و تصوری که از خودشان دارند بهبود می‌یابد و احترام به خودشان اوج می‌گیرد.

 شما چگونه این احساس فوق العاده را در دیگران جرقه می زنید؟

ساده است در هر موقعیتی و برای هر کار کوچک و بزرگی بگوید متشکرم.

هر زمان که شما به فرد دیگری لبخند می زنید یا تشکر می‌کنید نه فقط اعتماد به نفس و حس ارزشمندی وی، بلکه اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی خودتان را نیز بالا می برید.

سوم: مورد تایید قرار گرفتن

می‌گویند بچه ها برای آن گریه می‌کند و مردها برای آن می میرند.

افرادی که پیوسته در حال جستجوی فرصتی برای ابراز تایید کردن هستند، به هر جا که بروند مورد استقبال قرار می‌گیرند.

هر زمان که شما دیگران را برای کارهایی که انجام داده اند مورد تعریف و تمجید قرار دهید، اعتماد به نفسشان تعالی پیدا می‌کند. آنها دارای حس فوق العاده ای نسبت به خودشان خواهند شد و فکر می کنند که شما دلنشین تر، زیرک تر، دوست داشتنی تر، و بسیار جذاب ترین هستید. 

چهارم: مورد تحسین قرار گرفتن

آبراهام‌لینکن گفته است "همه انسانها تحسین شدن را دوست دارند" 

وقتی شما به مردم یک تحسین صادقانه ی خالص درباره رفتار، دارایی، یا مهارتشان ابراز می‌کنید، به طور خودکار احساس بهتری نسبت به خودشان و البته شما پیدا می‌کنند.

آنها حس می کنند که مورد تایید و تصدیق قرار گرفته اند. حس می کنند که مهم و ارزشمند هستند.

اگر می خواهید از نیروی جذبه برخوردار شوید هر چیزی می تواند موضوع تحسین کزدن دیگری باشد از نوع لباس پوشیدن بگیرید تا یک رفتار خوب یا وقت شناسی، سرسختی و مقاومت، برنده شدن یک جایزه به دست آوردن یک موفقیت و ...

یادتان باشد که برای تحسین کردن دیگران، منتظر کارهای و موفقیت های خیلی بزرگ و چشمگیر آنها نمانید چرا که ممکن است هرگز به وجود نیایند. 

در اینجا، تحسین کردن کارهای کوچک مثل تحسین کردن کارهای بزرگ کارکردی مثبت در پی خواهد داشت.

پس همیشه به دنبال بهانه ای برای تحسین کردن دیگران باشید و هر زمان که چیزی برای تحسین پیدا کردید آن فرد شما را بیشتر دوست خواهد داشت و این گونه در می یابد که شما جذاب هستید.

پنجم: مورد توجه قرار گرفتن

وقتی شما به دقت به دیگران توجه می‌کنید آنها حس خواهند کرد که مهم تر و ارزشمند تر هستند و شما را بیشتر دوست خواهند داشت.

همانطور که دیدید شما با این پنج خصیصه به تقویت حس اعتناد به نفس دیگران می پردازید و از این طریق به نیروی بیکران جذبه دست می یابید.

این پنج خصیصه قدرتمند ترین راهکارهایی هستند که تاکنون برای ایجاد اعتماد به نفس در دیگران کشف شده اند.

هنگامی که با تمرین بر آنها مسلط شوید به یکی از جذاب ترین و بانفوذترین افراد در میان مردم جامعه و همکاران خود تبدیل خواهید شد.

🔲 خلاصه کتاب نیروی جذبه
ادامه دارد...