ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

معرفی و خلاصه ای کوتاه از کتاب روتین صبحگاهی من

چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۳۶ ب.ظ

معرفی و خلاصه ای کوتاه از کتاب روتین صبحگاهی من
اثر بنجامین اسپال و مایکل زاندر 

بنجامین اسپال و مایکل زاند نویسندگان کتاب، نوشتار خود را با پرداختن به این مسئله آغاز کرده اند که طراحی یک روتین برای صبح، می تواند روی کل روز شما تأثیر گذاشته و آن را بهتر یا بدتر کند.

آنها برای نوشتن این کتاب با ۶۴ نفر از افراد نوآور و موفق، پیرامون روتین صبحگاهی آن ها مصاحبه نموده اند و نقطه نظرات آن ها را در دکتاب خود گنجانده اند.

یکی از ویژگی‌های این ۶۴ فردموفق نوع نگاه آنها به خواب و کیفیت آن است.

آنها توضیح می‌دهند که سحرخیزی،  این امکان را برای شما فراهم خواهد ساخت تا چند ساعت قبل از دیگران بیدار شده و مدتی را در آرامش مطالعه کنید.

به نظر نویسندگان کتاب، بعضی از مهمترین کارهای خود را با باید صبح انجام دهیم چرا که تنها صبح‌ها انرژی لازم برای انجام آنها وجود دارد.

آنها تاکید دارند که صبح ها را برای کارهای مهمی که انرژی زیادی می‌خواهند اختصاص دهید و این زمان را با چک کردن ایمیل و حضور در شبکه‌های اجتماعی تلف نکنید. 

همچنین صبح وقت مناسبی برای تهیه فهرستی از کارهایی است که باید در طول روز انجام دهید. 

همچنین شما بعد از برنامه ریزی می توانید موارد مندرج در برنامه ی خود را اولویت بندی کرده و مهمترین کارها را همان صبح زود انجام دهید.

اما برای اینکه سرحال از خواب بیدار شویم باید تصور کنیم که با بیدار شدن زودهنگام، چه چیز مهمی را به دست آورده  و حفظ خواهیم کرد.

دانستن این موضوع که کار یا موضوع بسیار مهمی در انتظار شماست انگیزه خوبی برای بیداری زودهنگام به شما می دهد.

همچنین برای زود بیدار شدن باید زود هم خوابید کسی که تا نیمه شب زمان خود را صرف تماشای  شبکه های ماهواره ای می کند نمی‌تواند انتظار صبح خوبی داشته باشد.

چطور می توانید مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت کرده اید و می توانید روز خوب و با نشاطی را شروع کنید؟

در یک کلمه باید قطع رابطه کرد. یعنی شما باید شب ها هرچه زودتر ارتباط تکنولوژیک خود را با جهان قطع کنید.

مصاحبه با افراد موفق به ما نشان داد که اکثریت آنها، ساعت ۱۰ شب همه صفحه‌ نمایش های موجود در منزل خود را خاموش می کنند تا بتوانند یک ساعت بعد خواب باشند. 

اگر دچار بی خوابی شدید به سراغ تلفن همراه یا لپ تاپ خود نروید تا وضعیت بدتر و بدتر نشود و به جای آن، شروع به خواندن کتاب کنید.

بهترین نوع خواب آن است که برای بیداری نیاز به زنگ ساعت نباشد و برای این کار هم نیاز به خواب کافی است. خستگی سطح هوشیاری شما را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد.

دومین پیشنهاد برای یک روتین صبحگاهی خوب، ورزش کردن است.

ورزش صبحگاهی کمک خوبی برای داشتن روزی پر انرژی و با نشاط است.

۷۹ درصد از افراد موفق که از آنها برای این کتاب مصاحبه شده گفته اند که هر روز ورزش می کنند.

همچنین نیمی از مصاحبه شدگان اظهار داشتند که هر روز صبح مدیتیشن انجام می دهند.

تجربه نشان داده که اگر هر روز صبح مدیتیشن کنید این به شما کمک خواهد کرد تا در طول روز تمرکزتان بهتر و خلاقیت و بازدهی شما تقویت شود.

🔲 معرفی و خلاصه ای کوتاه از کتاب روتین صبحگاهی من
پایان