ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

خلاصه کتاب نیروی جذبه-بخش سوم

جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۸ ب.ظ

خلاصه کتاب نیروی جذبه
نویسندگان: برایان تریسی و ران آردن
مترجم: زهرا صابر نسب
انتشارات پدیده ی دانش
خلاصه نویسی از: سید حسن کاظم زاده(کاظمینی)
بخش سوم

نیروی جادویی گوش دادن 

توانایی شما برای خوب گوش دادن در گفت و گو های اجتماعی و کاری، به اندازه ی بقیه مهارت هایی که پرورش می دهید می تواند به شما کمک کند و تبدیل شدن به یک شنونده خوب قابل یادگیری است.

دقت کنید که چهار عنصر اصلی برای موثر گوش دادن وجود دارد که عبارتند از:

۱. دقیق گوش کنید 

به یاد داشته باشید، بدون اینکه حرف گوینده را قطع کنید به سخنان او گوش فرا دهید.

اگر کسی خواست که با شما صحبت کند -به ویژه در منزل- فوراً کارهای دیگر را رها کنید و تمام توجه تان را با آن فرد بدهید.

تلویزیون را خاموش کنید کتاب یا روزنامه را ببندید و با تمام حواس به آنچه که طرف مقابل می‌گوید گوش دهید.

طوری به مخاطب خود گوش کن گوش دهید که انگار با سخنان گوینده مبهوت و میخکوب شده اید.

وقتی حرفهای فردی مشتاقانه گوش داده می شوند، یک تغییر بیوشیمیایی بر او اثر می‌گذارد.

مغز او اندروفین- داروی طبیعی زندگی- آزاد می‌کند که باعث می‌شود احساس خوبی نسبت به خودش پیدا کند. 

اعتماد به نفسش بالا می‌رود و خودش را بیشتر دوست می دارد و از همه مهمتر شما را نیز بیشتر دوست خواهد داشت.

۲. قبل از پاسخ دادن درنگ کنید

به جای اینکه در لحظه‌ای که طرف مقابل تان نفس تازه می کند در حرف او بپرید ۳ تا ۵ ثانیه صبر کنید و اجازه دهید سکوت و وقفه‌ای به وجود بیاید فقط آرام باشید.

وقتی سکوت می کنید سه چیز اتفاق می‌افتد که همه آنها خوب است.

اول:
اگر طرف مقابل فقط برای سازماندهی مجدد حرف‌هایش قبل از ادامه دادن گفتگو توقف کرده باشد این وقفه از پریدن در حرف‌های او جلوگیری می کند.

دوم:
با مکث کردن به او می فهمانید آنچه که او گفته مهم بوده و شما با دقت در حال سنجیدن آن هستید.

سوم:
اینگونه به او نشان می دهید فقط آنچه را که می گوید نمی شنوید، بلکه منظور وی و آنچه را که در عمق ذهن گوینده نیز هست می فهمید.

۳. طرح سوالاتی برای شفاف شدن موضوع

هرگز اینگونه نپندارید آنچه را که منظور واقعی فرد است با گفته هایش درک کرده‌اید. در عوض به به او کمک کنید تا بیشتر گفته های قبلی را مفصل‌تر توضیح دهد. مثلاً سوال کنید "منظورت چیست" یا "دقیقاً منظورت چه بود".

یادتان باشد کسی که سوال می‌کند کنترل گفتگو را نیز در دست دارد. لذا پرسش های خود را متفکرانه و عمیق بپرسید.

۴. مرور کردن گفته های گوینده با تکرار قسمتی از آن به وسیله ی خودتان

این روش، آزمایش نهایی برای دقیق گوش دادن است و شاهدی برای این امر است که آیا واقعا به طرف مقابل گوش کرده اید یا اینکه سرسری و بی دقت حرف‌های او را شنیده اید.

چرا زنها شنونده های بی نظیری هستند 

زنان شنونده آن شونده های درجه یک و بی نظیری هستند. 

با توجه به تصاویر ام آر آی، وقتی که یک زن با کسی گفتگو می‌کند تمام هفت مرکز مغزش درگیر می‌شود در حالی که در مردان فقط دو مرکز درگیر می‌شود.

مردان معمولاً با بی میلی به زنان گوش می‌دهند به ویژه اگر تلویزیون روشن باشد چراکه مردان فقط می‌تواند یک ورودی حسی را در یک زمان واحد پردازش کند.

برای مثال آنها نمی توانند هم تلویزیون تماشا کنند و هم به صحبت‌های فرد دیگری گوش دهند که البته زنان می توانند به راحتی آن دو کار را با هم انجام بدهند.

فقط زمانی زن مطمئن می شود که مرد واقعاً به حرف هایش گوش داده که وی بتواند گفته هایش را با دقت بازگو کند.

متفاوت گوش دادن 

موثر گوش دادن به معنای متفاوت گوش دادن است. 

متفاوت گوش دادن، نوعی از گوش دادن است که شما دیگران را متقاعد می کند که نسبت به آنچه که می گویند کاملا درگیر شده اید.

پس برای جذب دیگران،"گوش دهید"، "مکث کنید"، "متفکرانه سوال بپرسید"، "سخنان گوینده را بازگو کنید"، "تلاش نکنید که حرف دیگران را قطع کنید"، "بر روی هر کلمه ای که طرف مقابل می‌گوید دقت کنید"، بوسیله ی پرسیدن‌سوال و دقیق گوش دادن به جواب ها می توانید در عرض چند دقیقه با شخص مقابل ارتباط عمیق تری برقرار کنید.

مجذوب کردن یک زن

زنان عاشق مردان جذاب هستند و می خواهند که مدام به آنان باشند.

آنها بیشتر از مردان به آراستگی ظاهری و چگونگی برخورد خوب تاکید دارند.

سه نیاز اصلی هر زن 

قدرتمند ترین و مهم ترین نیاز عاطفی بیشتر زنان عبارتند از: "محبت"، "توجه" و "احترام"

روش مجذوب کردن یک زن این است که به طور کامل و صد در صد شیفته ی هر کلمه‌ای که بیان می کند بشوید، بدون اینکه در جریان حرفش بپرید و یا سخنانش را قطع کنید.

دفعه بعدی که با یک خانم صحبت می کنید مراقب باشید که از احساس وسوسه انگیز شدیدی که نسبت به صحبت کردن راجع به خودتان دارید جلوگیری کنید.

به جای صحبت کردن درباره ی خود، از او سوال هایی درباره خودش و روزی که گذرانده، درباره زندگی و دلواپسی هایش بپرسید و سپس آرام و با دقت به جواب هایش گوش دهید.

یادتان باشد، مکانیزم مجذوب کردن زنان مکانیزم ساده ای است. برای این کار، هنگام صحبت کردن آنها را تائید کنید، از آنها قدردانی کنید، آنها را مورد پذیرش قرار دهید. و از آنها راجع به کار و زندگی شخصی اش بپرسید و در مقابل پاسخ هایش بهت زده شوید.

مجذوب کردن یک مرد 

مردها بیشترین احساس اهمیت و ارزشمندی را از موفقیت ها، جایگاه و مرتبه ی اجتماعی و احترامی که افراد مهم در زندگیشان برای آنها قائلند نمی گیرند. 

مراحل مجذوب کردن یک مرد ساده است. از او سوالاتی بپرسید از کامیابی ها و دستاوردهایش قدردانی کنید. کارها و موفقیت‌هایش را تایید و تصدیق کنید. و تحت تاثیر آنچه انجام داده و انجام می‌دهد قرار بگیرید.

 هر زمان که فردی درباره موفقیت در کاری صحبت می‌کند به او چیزهایی شبیه این را بگویید:"شما باید به خاطر این کار به خودتان افتخار کنید" 

آنچه مردان نیاز دارند 

مردان زمانی مجذوب می‌شوند که شما لیاقت آنها را در کار به دست آوردن موفقیت های جدید کاملاً بفهمید و تشخیص دهید و از آن سپاسگزار باشید.

وقتی که زنی به یک مرد لبخند میزند، این لبخند مرد را خوشحال می کند، اعتماد به نفسش را تقویت می‌کند و باعث می‌شود او احساس امنیت بیشتری بکند.

هرگونه اظهار "ستایش"، "تایید" و "تحسین" به خاطر موفقیت هایی که به دست آورده است دلش را گرم کرده و باعث می‌شود شما را به طرز چشمگیری زیرک و تیزبین بداند.

هرگاه زنی به مردی که درباره کار و مسیر شغلی است صحبت می‌کند، دقت کرده و در واقع تمام مهارت های گوش دادن را که در این کتاب آموخته تمرین کند مرد او را فردی کاملاً باجذبه خواهد یافت.

🔲 نیروی جذبه
ادامه دارد...