ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

درباره ی کتاب رازهای پولسازی از اینستاگرام

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳ ب.ظ

 

رازهای پولسازی از اینستاگرام
نوشته جرمی مک گیلوری
ترجمه محمدرضا عمرانی
انتشارات نگاه نوین

در یک ماه گذشته تمرکز خود را گذاشته بودم روی کسب و کار در اینستاگرام، و موفق شدم که دو کتاب را در این زمینه مطالعه کنم:
"رازهای پولسازی از اینستاگرام" نوشته جرمی مک گیلوری و "پولیستاگرام" نوشته آقای امید جهانداری از انتشارات کلید آموزش که بعدا در این زمینه خواهم نوشت.

اولی یک ترجمه از نویسنده ای خارجی است و دومی تالیفی یکی از اساتید کسب و کار دیجیتال در ایران است.
در این بخش به بررسی کتاب نخست می پردازم.


نویسنده آنگونه که خود می گوید اکانتی موفق در اینستاگرام دارد و در این شبکه اجتماعی به فروش محصولات الکترونیک مشغول است.و این کتاب محصول مطالعات و تجربیات او به عنوان مدیر یک صفحه موفق است.

او از اهمیت اینستاگرام به دلیل همه گیر شدن تلفن های همراه و در دسترس بودن اینترنت در همه جا و همیشه می نویسد و توضیح می دهد که اگر قواعد کار در اینستاگرام را بلد نباشید حضورتان در این اپلیکیشن به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

او انتخاب نام یک صفحه اینستاگرامی را یکی از مهمترین اقدامات لازم برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی می داند.

مک گیلوری انتخاب یک لوگوی مناسب را دومین گام در راه اندازی یک صفحه موفق کسب و کار در اینستاگرام می داند و تغییر لوگو در میانه ی راه را یکی از اقداماتی می داند که ممکن است به اعتبار صفحه اینستاگرامی شما آسیب وارد سازد.

نویسنده در ادامه، تجارب خود در شیوه ساختن بیو یا پروفایلی که خریداران را جذب کند شرح می دهد و توضیح می دهد که مردم برای خواندن متن های طولانی به اینستاگرام نمی آیند و محتوای اصلی در اینستاگرام تصویر است پی آنگونه که از فیس بوک خود استفاده می کنید با اینستاگرامتان برخورد نکنید.

او سرقت شدن هویت شما در اینستاگرام و راه اندازی صفحات مشابه با شما را نه تنها عامل نگرانی نمی داتد بلکه آن را نشانگر میزان موفقیت و محبوبیت شما می داند. هویت شما سرقت می دهد به خاطر اینکه صفحه شما موفق و دوست داشتنی است.

او در کتاب خود به تفصیل پیرامون شیوه جذب فالوور، کیفیت و شیوه و ترتیب انتشار پست ها توضیحاتی کامل ارایه می کند که به نظر من بدون استفاده از این تجربیات نمی توان صفحه ی موفقی در اینستاگرام ایجاد نمود.

مک گیلوری در کتاب خود با معرفی برخی نرم افزارها و وب سایت هایی که خدمات مناسب و قابل اطمینانی به کاربران اینستاگرام ارائه می کنند کمک بزرگی به خوانندگان می کند.

خودکار سازی اینستاگرام از طریق ربات های قابل اعتماد از دیگر مواردی است که مک گیلوری در این کتاب بدان می پردازد و شیوه هلیی را به شما آموزش می دهد تا اکانت شما مسدود نشود.

استفاده از صفحه اینستاگرام به عنوان یک قیف برای وب سایت فروش از دیگر مواردی است که در این کتاب به تفصیل در مورد آن نوشته شده است.

من همزمان با مطالعه ی این کتاب، صفحه ای را با عنوان مرکز بررسی کتاب در اپلیکیشن اینستاگرام راه اندازی کردم و در مدت اندکی-ده روز- با لستفاده از راهنمایی های این کتاب به تعداد نسبتا بالایی از فالوور ها دست یافتم.

هزار و صد نفر مرا فالوو کردند و هر یک از پست های ارسالی من توانست به سیصد لایک و تعداد قابل توجهی کامنت دست پیدا کند.

Instagram.com/BookReviewCenter