ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

مرکز بررسی کتاب

ناسوت|Nasoot

سید حسن کاظم زاده
راهنمای کتابخوانی

معرفی مجموعه داستان فکرهای خصوصی

جمعه, ۵ دی ۱۳۹۹، ۰۱:۱۸ ب.ظ

🔲 فکرهای خصوصی
یاسمن خلیلی فرد
انتشارات هیلا
گروه انتشاراتی ققنوس

 

پیش از این در پستی مستقل، رمان بزرگ و ارزشمند "انگار خودم نیستم" را از خانم یاسمن خلیلی فرد معرفی کرده بودم. -رمانی که به شدت مورد توجه و اقبال قرار گرفت و در مدتی کمتر از دو سال و نیم هفت بار زیر چاپ رفت-

امروز می خواهم مجموعه داستان "فکرهای خصوصی" از این نویسنده جوان و آینده دار کشورمان را برای شما معرفی کنم. 

خلیلی فرد، در این مجموعه داستان نیز همچون رمان عظیم "انگار خودم نیستم" به سراغ آدم های معمولی، طبقه متوسط و شهرنشین می رود و روابط و دغدغه های آن ها را روایت می کند.

او در کتاب خود بحران ها و مسائل زندگی آدم های بالغی را بررسی می کند که در بیشتر اوقات خودشان مسبب این بحران ها هستند.

نویسنده به جای هیجان انگیز کردن داستان و شوربخشیدن به آن، به ترسیم پیچیدگی روابط انسان ها با یکدیگر می پردازد.

تحصیلات سینمایی خلیلی فرد، در این مجموعه داستان نیز -همچون رمان انگار خودم نیستم- باعث شده که تصاویری زنده، ملموس و سینمایی از اتفاقات ارائه کند.

او در داستان های خود به دردهایی چون فقدان، از دست دادن، تنهایی، عشق، جدایی، خیانت و ... می پردازد و اینگونه یازده داستان کوتاه را خلق می کند. 

تکرار کاراکترها در برخی از این داستان ها و دادن سرنوشت های مختلفی به این کاراکتر ها، داستان ها را جذاب تر کرده و به خواننده اجازه می دهد که به ماجرا از جنبه های مختلف بنگرد و تصویری ثابت و غیرقابل انعطاف از ماجرا نداشته باشد.

نکته: در حال تهیه مصاحبه ای با خانم خلیلی فرد هستم و به زودی متن مصاحبه را در همین صفحه منتشر خواهم کرد.